להתחברות

האקדמיה ע"ש גולדה אוך ותיכון מרחבים

דו קיום: ח3 | מקורות

יהודים וגויים חיים בירושליים

הדא דאת אמרת להוציא ממנו בדין.
אבל לקרבן ולשבועה כל עמא מודה עד שתביא שתי שערות ברם כרבנן דהכא.

רבי יוסי בעי מעתה אף לעצמו לא יזכה
שנאמר (שמות כב) איש אל רעהו עד שיהא כרעהו.

רבי יוסי בי ר' בון בשם רבי שמואל בר רב יצחק וירדו לה בשיטת הפעוטות.
דתנינן תמן הפעוטות מקחן מקח וממכרן ממכר במטלטלין.

והא תנינן תמן אבל אינו מזכה להן לא על ידי בנו ובתו הקטנים
ולא על ידי עבדו ושפחתו הכנענים מפני שידן כידו.

רבנן דקיסרין אמרין כאן בתינוק שיש בו דעת.
כאן בתינוק שאין בו דעת:  מצודות חיה ועופות כו'.
הדא דאת אמר באילין רברבתא אבל באילין דקיקתא כמאן דאינון בגו בייתיה.

העני המנקף בראש הזית מה שתחתיו גזל מפני דרכי שלום.
ר' יוסי אומר גזל גמור. הדא דאת אמר בדארעא.  אבל הלוקח ביד זכתה לו ידו.

אין ממחין ביד עניי גוים לקט שכחה ופיאה מפני דרכי שלום.
תני עיר שיש בה גוים וישראל מעמידין גבאי גוים וגבאי ישראל וגובין משל גוים ומשל ישראל
ומפרנסין עניי גוים ועניי ישראל ומבקרין חולי גוים וחולי ישראל וקוברין מתי גוים ומתי ישראל
ומנחמין אבילי גוים ואבילי ישראל ומכבסין כלי גוים וכלי ישראל מפני דרכי שלום.

גירדאי שאל לרבי אימי יום משתה של גוים מהו וסבר מישרי לון מן הדא מפני דרכי שלום.
אמר ליה רבי אבא והתני ר' חייה יום משתה של גוים אסור.
אמר ר' אימי אילמלא ר' אבא כבר היינו באין להתיר ע"ז שלהן וברוך שהבדילנו מהן:

[תלמוד ירושלמי גיטין דף לג. פ' ה הל' ט]